Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivity a odpočinku. Do programu jsou zařazovány řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity. Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru. Pokud to děti potřebují, mají možnost se uchýlit do klidného koutku a neúčastnit se společných činností.
Učitelé mateřské školy se plně věnují dětem a jejich vzdělávání.
Časové rozvržení denního programu je orientační, závisí na věkovém složení dětí a umožňuje učiteli pružně reagovat na neplánované situace, náladu dětí, počasí atd.
6.00 – 7.00 hod. | Příchod dětí do MŠ | Scházení dětí ve školní jídelně Spontánní hry a činnosti dětí podle jejich volby a výběru. Rozvíjení podnětů nabízených učitelem/kou (individuální, skupinové, společné). Didakticky zaměřené činnosti. |
7.00 – 8.15 hod. | Příchod dětí do MŠ | Příchod dětí do kmenových/párových tříd. V pozdější době může být dítě přijato ve výjimečném případě, po předchozí domluvě s paní učitelkou (důvodem je zamezit narušování aktivit MŠ). |
7.00 – 8.15 hod. | Ranní hry | Spontánní hry a činnosti dětí podle jejich volby a výběru. Rozvíjení podnětů nabízených učitelem/kou (individuální, skupinové, společné). Didakticky zaměřené činnosti. |
8.15 – 9.00 hod. | Postupné dokončení činností Ranní kruh Ranní cvičení | Společný úklid her a hraček. Společné přivítání dne v „komunikačním kruhu“, vzájemná diskuze, zhodnocení činností a výběr námětů pro další činnosti. Rušná část, cviky dle svalové skupiny, relaxace, pohybová hra. V letních měsících může probíhat na školní zahradě. |
9.00 – 9.30 hod. | Dopolední svačina a hygiena | Děti se učí zvládat základní sebeobsluhu, přijímat stravu a tekutiny, stolovat. |
9.30 – 10.00 hod. | Hlavní řízená činnost | Plnění rámcových a specifických cílů školního vzdělávacího programu. U dětí plnících povinné předškolní vzdělávání probíhá příprava na základní školu. Za příznivého počasí může probíhat ve venkovním prostředí. |
10.00 – 11.30 hod. | Pobyt venku | Podle počasí a ročního období. Hry na školní zahradě. Vycházky, výlety, sportovní činnosti a aktivity, poznávání okolí MŠ. |
11.45 hod. | Oběd | Uplatňování základních kulturně hygienických a zdravotně preventivních návyků. Děti se učí zvládat základní sebeobsluhu, přijímat stravu a tekutiny, stolovat. |
12.30 – 13.00 hod. | Odchod dětí po obědě | Děti odcházející domů po obědě si rodiče vyzvednou v této době. |
13.00 – 14.30 hod. | Odpolední odpočinek | Odpočinek na matraci, společný čas relaxace, klidu a odpočinku. Klidné individuální či skupinové činnosti. |
14.30 – 15.00 hod. | Odpolední svačina a hygiena | Děti se učí zvládat základní sebeobsluhu, přijímat stravu a tekutiny, stolovat. |
Od 15.00 (do 17.00) hod. | Odchod dětí | Odpolední rozcházení dětí |
15.00 – 17.00 hod. | Odpolední zájmová činnost Spontánní hry a činnosti | Rozvíjení podnětů nabízených učitelem/kou (individuální, skupinové, společné), didakticky zaměřené činnosti, pohybové hry. Spontánní aktivity dětí, pokračování dopoledního vzdělávání, individuální práce, pobyt na zahradě MŠ (dle ročního období a aktuálního počasí). |
17.00 hod. | Ukončení provozu MŠ | V 17.00 hod. se mateřská škola uzamyká. |